7 kroków do idealnego sklepu internetowego

Jak wiadomo, główną funkcją e-sklepu jest oczywiście sprzedaż naszych produktów. Warto, by nasza witryna była więc dobrze zaprojektowana i ułatwiała poruszanie się po sklepie naszym klientom. Sklep internetowy musi być funkcjonalny, czyli skonstruowany tak, żeby klient mógł znaleźć bez problemu interesujące go produkty. Co należy zrobić? Wystarczy zastosować siedem zasad, które wyjaśnię poniżej.

1. Kontekst

Strona jest przejrzysta, czytelna, schludna i szybko się otwiera.

Obrazek przedstawia sklep internetowy marki Reebok

2. Zawartość

Czyli tekst, grafika i dźwięk muszą być atrakcyjne dla klienta. Należy pamiętać o uaktualnianiu ich. Tekst nie powinien zawierać specjalistycznych terminów, najważniejsze informacje muszą być wytłuszczone, treść podzielona na części i opatrzona jasnym tytułem. Wszystkie te elementy znajdziecie także na stronie reebok.pl

3. Społeczność

Ten krok mówi o tym, że należy umożliwić użytkownikom naszej strony komunikowanie się. Dobry sklep powinien zawierać miejsce na opinie o produkcie, sklepie i obsłudze. Poniżej, także na przykładzie sklepu internetowego Reebok.

Obrazek przedstawia sklep internetowy marki Reebok i opinie o produkcie

4. Indywidualizacja

Obecnie mamy możliwość dostosowania strony do użytkownika. Warto ją wykorzystać, aby zapamiętać preferencje klienta i móc proponować mu interesujące go produkty przy następnej wizycie. Dużym udogodnieniem jest też zapamiętanie wprowadzonych wcześniej danych np.przy składaniu ponownego zamówienia.

5. Komunikacja

Strona powinna „reagować” na zachowania użytkownika. Warto dodać łatwy kontakt z obsługą lub administratorem sklepu internetowego. Dobry sklep podpowiada klientowi co robić w razie problemów z użytkowaniem.

Obrazek przedstawia sklep internetowy Salesmenago

6. Połączenia

…witryny z innymi witrynami. Jeśli masz partnerów, z którymi współpracujesz, warto dodać odnośnik do ich strony w swoim sklepie. Możemy w ten sposób wymienić się linkami z innymi. Jest to dobry i wiarygodny sposób promocji. Klienci są w stanie bardziej nam zaufać, jeśli więcej firm nas poleca.

Obrazek przedstawia sklep internetowy Salesmenago i polecane firmy

7. Handel

Najważniejszy krok na koniec 😉 Należy doprowadzić do transakcji handlowej w prosty sposób. Jest to podstawowe zadanie jakie ma spełniać Twoja witryna sklepu internetowego.

Powodzenia!

 

wzór studio graficzne - reklama logo

Blog Konkret Marketing wspiera graficznie

Logo studio graficzne Wzór