Generacja Y w marketingu

Generacja Y… czyli bolączka marketingowców dzisiejszych czasów. Ciężko za nią nadążyć, wymaga ciągłej obserwacji, nie jest jej łatwo dogodzić. To dzięki niej wzrasta konieczność stosowania marketingu spersonalizowanego, ze względu na to, że jest to grupa bardzo wymagająca i zróżnicowana.

Tz. Millenialsi, czyli osoby urodzone między rokiem 1984 a 2000, są już na rynku więc trzeba o nich zadbać. Sprawdźmy więc co lubią: nowe technologie, podróże, media społecznościowe, fotografię, zdrowe odżywanie… w zasadzie to wszystko po trochu. Jak wobec tego do nich trafić? Otóż badania wykazują, że są dla nich rzeczy ważne i ważniejsze- łatwo więc ustalić hierarchię ich upodobań:

  1. 92 % uważa, że najważniejsi są przyjaciele i znajomi
  2. 26- 32% przynajmniej dwa razy w tygodniu uprawia sport
  3. 32- 34% spędza czas wolny z przyjaciółmi poza domem
  4. 31- 34% spędza czas wolny słuchając muzyki i chodząc na koncerty

Dzięki tego typu badaniom możemy wstępnie określić ich charakter: to przede wszystkim osoby lubiące rozrywkę, dla nich liczy się dobra atmosfera (nie ważne czy w pracy, w kawiarni czy we własnym domu- ma być po prostu miło; tutaj polecam wrócić do postu o kokonizacji), ale co najważniejsze, są to osoby ciągle pozostające w kontakcie. To pokolenie smartfona szybko zareaguje na zły ruch Twojej marki. Oczekują od Ciebie coraz więcej, będą Cię oceniać i obserwować. Ma to też swoje plusy- dobra reklama szybko się rozprzestrzeni. Wystarczy ich obserwować, być na bieżąco z tym, co udostępniają, obserwują, lajkują. Pamiętaj o założeniu profilu firmy na każdym portalu społecznościowym, gdzie znajduje się Twoja grupa docelowa.

Wbrew pozorom, nie jesteśmy tacy straszni- mówię też o sobie, bo śmiało mogę zaliczyć się do grupy młodszych millenialsów (tak, tak ja wyznaczam obecnie granicę haha : ). Taka grupa docelowa może stanowić nie lada wyzwanie dla marketingowca, ale są na nią sposoby. Generacja Y ma duży potencjał i chęć zdobywania wiedzy, ma potrzebę ciągłego i samodzielnego odkrywania świata. Wystarczy im to umożliwić i przede wszystkim być tam gdzie oni.

P.S. Polecam zagłębić się w temacie, ponieważ o Generacji Y powstało wiele wartościowych artykułów i badań, a temat jest bardzo szeroki. Jak zwykle ciężko mi wybrać krótki temat na bloga, więc ten post znajdzie pewnie jeszcze swoją kontynuację w przyszłości : )

wzór studio graficzne - reklama logo

Blog Konkret Marketing wspiera graficznie

Logo studio graficzne Wzór