Jak wyglądam w internecie? Czyli o komunikacji wizualnej

W dzisiejszych czasach dość ciężko jest wybić się w internecie. Wszystko przez nadmiar ofert, dużą ilość firm oferujących te same produkty…konkurencja jest przytłaczająca. Jak zatem osiągnąć sukces? Najlepiej opracować odpowiednią strategię komunikacji wizualnej. Oczywiście najpierw należy określić swoją grupę docelową a następnie ciągle ją badać i monitorować jej zachowania. Dalej opowiem Ci dlaczego jest to tak ważne.

Jeśli chcesz być rozpoznawalny, to musisz być oryginalny. Należy śledzić trendy i zachowania Twoich przyszłych klientów w internecie. Ciężko jest teraz wywrzeć na nich wrażenie i sprawić, żeby ktokolwiek zwrócił na Ciebie uwagę. Dlatego należy stworzyć swój własny wizerunek, oryginalny i niepowtarzalny. Marka powinna mieć „duszę”, nieść ze sobą wartości emocjonalne i korzyści dla jej odbiorców. Dobrze wypracowana marka tworzy wokół siebie grono lojalnych klientów, którzy nie zostawią jej nawet dla tańszej oferty.

obrazek przedstawia strategię komunikacji wizualnej marki oraz jej rozpoznawalność w internecie

Na rynku działają dwa rodzaje marek: e-marki oraz marki hybrydowe.

E-marki to te, które istnieją w internecie, mediach społecznościowych, sklepach i witrynach internetowych. Nie posiadają np. sklepu stacjonarnego. Natomiast marki hybrydowe istnieją zarówno w internecie, jak i na rynku tradycyjnym (czyli np. posiadają reklamę w telewizji lub radiu). My natomiast, z uwagi na rosnącą popularność rynku internetowego, skupimy się na e-markach właśnie.

Na wizerunek takiej marki składa się wiele funkcji:

  • łatwa identyfikacja w internecie
  • gwarancja dobrej jakości usług oraz bezpieczeństwa użytkownika
  • technologiczna, czyli wygodna i łatwa w dostępie dla klienta
  • promocyjna – marka dzięki promocji wyróżnia się w internecie, buduje przyjazny wizerunek i zyskuje lojalnych klientów

Dzisiaj ciągle się zmieniamy dlatego warto być gotowym na zmianę sposobu komunikowania treści. Jednak nigdy nie rezygnuj ze spójności komunikacji wizualnej- zapamiętana marka powinna już taka pozostać w głowie klientów, wtedy łatwo jest im Ciebie znaleźć i szybko rozpoznają Cię w tłumie innych ofert.

Pamiętając o potrzebach swojej grupy docelowej stworzysz silną i rozpoznawalną markę. Należy budować wizerunek bazujący przede wszystkim na tym, że Twoja marka jest pozytywna, jest dobra dla internautów i spełnia ich oczekiwania. Musisz zbudować wokół niej pewną społeczność, która będzie wymieniała się opiniami i będzie polecała Cię dalej. Nagrodą dla Ciebie będzie każde takie polecenie i wielkie zaangażowanie w działanie firmy na przykład poprzez wymianę informacji o produkcie i jego zastosowaniach. Z pewnością nic nie może się równać z uczuciem jakie towarzyszy przedsiębiorcy, który zdobył pierwszego takiego klienta. Wtedy nie pozostaje nic innego jak życzyć jak największej liczby tak lojalnych klientów! ; )

Źródło: prof.A.Dejnaka „Komunikacja wizerunkowa w internecie” w: M.Dutko „Biblia e-biznesu”, Helion, 2013.

wzór studio graficzne - reklama logo

Blog Konkret Marketing wspiera graficznie

Logo studio graficzne Wzór