Przyciągnij do siebie najmłodszych- reklama dla dzieci

Dzisiejszy post poświęcony będzie najmłodszym odbiorcom reklam. Nie każdy wie, że reklama skierowana do dzieci to nie tylko ta z czasu Świąt czy Dnia Dziecka, która dotyczy zabawek. To także rynek reklam kierowanych do rodziców. Jak skutecznie dotrzeć do naszych najmłodszych klientów? Prosta odpowiedź poniżej.

Ta pozornie wąska grupa odbiorców rozciąga się także na rodziców. Należy pamiętać, że reklamy nie są skierowane tylko do dzieci, ponieważ to ich rodzice podejmują decyzje zakupowe. Najmłodszym możemy przypodobać się nie tylko w reklamach zabawek, ale także produktów spożywczych, gadżetów, usług związanych z rozrywką czy wakacji. Co ważne, na około 75% decyzji zakupowych rodziców mają wpływ ich dzieci w dużym lub średnim stopniu.* To ważna informacja dla marketerów, którzy swoją ofertę kierują do rodzin.

Zdjęcie przedstawia psychologię dziecka w reklamie i w marketingu oraz reklamę skierowaną do dzieci

Komunikat skierowany do dziecka powinien być prosty, jasny i przekazany za pomocą schematów i symboli.

Reklama przedstawiająca rzeczywistość dziecka sprawdza się najlepiej. Na przykład każda dziewczynka chciałaby zajmować się swoją lalką tak jak matka dzieckiem, ale nie przeszkadzałoby jej, gdyby „dzieckiem” był pluszowy miś. Dziecko chce naśladować życie dorosłych, ale tym samym pozostaje w sferze marzeń. Łączy te dwie rzeczywistości i dopowiada kolejne marzenia (tym samym myśląc podświadomie o Twoim produkcie). Do tego treści bogate w dźwięki i kolory skutecznie przykują jego uwagę.

Rodzina, dom i zwierzęta to motywy, które najbardziej interesują dzieci. Reklama musi być uproszczona do podstawowych wartości.

W reklamie należy jednak unikać dwuznaczności. Komunikat powinien być jasny i wyraźnie przedstawiać różnice. Najlepiej zadziałają na dziecko emocje, porównania, standardowe motywy podkreślone kolorem czy muzyką. Ważny jest też rytm oraz prosty slogan reklamowy w formie rymowanki.

Przy tworzeniu reklamy skierowanej do dzieci należy pamiętać o prawnych obostrzeniach, które narzuca Ustawa o radiofonii i telewizji. Warto się z nimi wcześniej zapoznać, aby wiedzieć jak przygotować komunikat, który nie naruszy psychiki młodego odbiorcy a przedstawi najważniejsze wartości w dobrym świetle.

Pamiętajmy, że dzieci to nasi przyszli potencjalni klienci, którzy za kilkanaście lat będą prawdopodobnie rodzicami. Dobrze, aby marka dorastała razem z nimi. Postaraj się rozwijać swój produkt pod nich, aby mogli dobrze kojarzyć go z dzieciństwem. Dobrze jeśli slogan reklamowy jest od lat ten sam, wówczas twój dorosły klient powróci kiedyś wspomnieniami do reklamy z dzieciństwa. Dobrą reklamą jesteśmy w stanie zbudować sobie przyszłe grono wiernych odbiorców oraz solidny wizerunek marki.

*Żródło: Polski Program Jakości Obsługi www.jakoscobslugi.pl

 

 

wzór studio graficzne - reklama logo

Blog Konkret Marketing wspiera graficznie

Logo studio graficzne Wzór