Proste sposoby na skuteczny formularz kontaktowy

Nie od dziś wiadomo, że e-mail marketing jest jednym z najpopularniejszych i wciąż dość skutecznym sposobem na pozyskiwanie klientów. Praktycznie każdy internauta (wg. danych to 97%) posiada skrzynkę mailową. Jest więc to duża liczba potencjalnych klientów, do których możesz z łatwością dotrzeć, jeśli tylko Twój formularz kontaktowy na stronie internetowej czy też w e-sklepie będzie przygotowany według pewnych zasad.

MIEJSCE
Miejsce, w którym powinien znajdować się formularz zależy od tego, na której z Twoich podstron generowany jest największy ruch. Sprawdzisz to łatwo w statystykach Google Analytics. Musi być to miejsce widoczne, najlepiej po prawej stronie na górze tak, by użytkownik nie musiał przewijać strony, żeby go zauważyć. Dobrze jest zachęcić do zapisu przez danie czegoś w zamian, np. e-booka, raport w PDF, pierwszą zniżkę. Zwróć też uwagę na kolor formularza, który musi przyciągać wzrok Twojego klienta. Zdarza się, że formularze zamieszczane są na środku, na dole lub nawet w stopce, ale zależy to od charakteru strony. Na dodatek trzeba zadbać o specjalne wyróżnienie newslettera.
na zdjęciu jest formularz kontaktowy z którego korzysta klient

POLA DO WYPEŁNIENIA

Skuteczne są formularze, które zawierają jedno lub dwa pola. Imię oraz adres e-mail już wystarczą do segmentacji bazy, bo będziesz w stanie podzielić swoich subskrybentów na płeć i stworzyć spersonalizowaną ofertę zwracając się do nich po imieniu. Dobrze sprawdzają się też formularze z dziesięcioma polami, ale wówczas „nagroda” za jego wypełnienie powinna mieć większą wartość.

CALL-TO-ACTION
Zwróć uwagę na przycisk Call-to-action (CTA), który ma zachęcić użytkownika do ostatniego kroku, czyli zapisania się na Twoją listę mailingową. Musi on mieć formę przycisku, wyróżniać się na tle całego formularza i szybko przykuwać uwagę. Napis na przycisku CTA powinien zawierać deklarację w pierwszej osobie liczby pojedynczej, np. zapisz mnie, chcę e-book itp.
Pozostałe porady o formularzach pop-up oraz więcej informacji o skutecznym CTA można zleźć w artykule „4 najskuteczniejsze sposoby budowania listy mailingowej na stronie internetowej”, z którego streściłam powyżej 22 strony i przełożyłam na (mam nadzieję) zrozumiały język 🙂 Artykuł zawiera wiele przydatnych informacji, natomiast ja wybrałam te najważniejsze i najbardziej podstawowe dla osób, które planują założenie strony internetowej lub zaczynają wdrażać dopiero bazę mailingową swoich klientów. Pamiętaj jednak, żeby testować każde nowe rozwiązania, zawsze sprawdzać ruch na stronie i ilość zapisów. Monitorowanie statystyk zagwarantuje Ci dużo lepszy efekt. Powodzenia!

Źródło: 4 najskuteczniejsze sposoby budowania listy mailingowej na stronie internetowej. Freshmail.
wzór studio graficzne - reklama logo

Blog Konkret Marketing wspiera graficznie

Logo studio graficzne Wzór