Jak wykorzystać Instagrama w biznesie?

Zapewne większość z Was słyszała, że jedno konto w social mediach nie wystarczy, żeby zostać zauważonym w internecie. Zupełną normą jest już posiadanie chociaż dwóch kont firmowych na różnych portalach. W tej „normie” znalazły się już Facebook oraz Instagram. W dzisiejszym poście opowiem o ostatnich nowościach na Instagramie oraz o możliwościach ich zastosowania.

Zdjęcie przedstawia użytkownika Instagram w biznesie

W kwietniu tego roku liczba użytkowników przekroczyła już 700 milionów. Codziennie aktywnych jest około 400 milionów osób. Instagram rośnie o 16% co miesiąc. Ze wszystkich profili jedynie 8 milionów to profile firmowe.

Wydaje się, że jest to portal o wciąż niewykorzystanym potencjale. Jest on ciągle dopracowywany i doskonalony. Dowodem na rozwój są ostatnie nowości:

  1. Zapis relacji na żywo- po zakończeniu relacji, Twój „live” nie jest już widoczny na profilu, ale możesz zapisać go w pamięci telefonu i opublikować na innym kanale social media.
  2. Tagowanie produktów- szczególnie przydatne w sklepach internetowych. Dzięki tej opcji po kliknięciu w post użytkownik zostanie od razu przeniesiony do sklepu na stronę produktu.
  3. Dodawanie galerii- w jednym poście możesz dodać do 10 zdjęć lub filmów. Idealna funkcja jeśli publikujesz np. zdjęcia z jednego wydarzenia. Możesz zamknąć je w jednej galerii, zamiast dodawać kolejne posty.
  4. Reklamy w „Historiach”- między postami użytkowników w Instagram Stories można opublikować 15-sekundową reklamę. Jest to możliwe dzięki Menadżerowi reklam na Facebooku. Z Instagram Stories korzysta codziennie już ponad 250 milionów użytkowników!
  5. Rezerwacja wizyt- opcja dostępna już w niedalekiej przyszłości. Funkcja ta ma umożliwić proste i przejrzyste rezerwacje np. wizyty u fryzjera.
  6. Ulepszona analityka- rozwój ma dotyczyć także narzędzia do analityki. Instagram Analytics pozwala na bieżąco kontrolować statystyki Twojego profilu biznesowego jeśli chodzi m.in. o liczbę wyświetleń.

Instagram w tej chwili nie zna już granic. Korzystają z niego firmy z branż od hotelarskiej, poprzez fryzjerską aż do meblarskiej. Warto budować tam wizerunek swojej firmy, tym bardziej, jeśli użytkownicy Instagrama są wyjątkowo bardzo do niego przywiązani. Ludzie przyzwyczaili się już do oglądania ładnych zdjęć oraz obrazków z krótkim tekstem zamiast czytania dłuższych postów. W tej chwili ten kanał social media daje nam coraz więcej możliwości i polecam wykorzystanie go w biznesie każdemu przedsiębiorcy.

Źródła: https://www.statista.com/statistics/253577/number-of-monthly-active-instagram-users/ http://expandedramblings.com/index.php/important-instagram-stats/

wzór studio graficzne - reklama logo

Blog Konkret Marketing wspiera graficznie

Logo studio graficzne Wzór