Zostań hakerem wzrostu Twojego produktu

W dzisiejszym poście podpowiem jak zostać hakerem… wzrostu. Kto to taki? Jest to osoba zajmująca się growth hacker marketingiem. Co to takiego? W kilku słowach: to przyszłość marketingu. A jak się tego nauczyć? Odpowiedź znajdziesz poniżej.

Marketing ciągle się zmienia, dostosowuje się do zmian zachowań w społeczeństwie oraz do tego, jak z dnia na dzień stajemy się coraz bardziej mobilni. Dzięki portalom społecznościowym powstają też nowe formy reklamy. Całe szczęście są one dużo tańsze od reklamy w TV, prasie czy w radiu a są zdecydowanie bardziej wydajniejsze. W internecie mamy dużo więcej możliwości i możemy wykorzystać wszystkie dowolne chwyty. Wiele osób wykorzystuje nawet luki w prawie jeśli to zwiększa ich sprzedaż.

Growth hacker marketing polega więc na doprowadzeniu do jak najwyższego wzrostu sprzedaży mimo niewielkich nakładów finansowych. Haker wzrostu wykorzystuje każde możliwe metody aby dotrzeć do klientów i sprzedać im produkt. Głównie dzięki sprytnej reklamie w internecie można osiągnąć naprawdę zadziwiające efekty!

Growth hacker marketing

Jak to zrobić? Poniżej wyodrębniłam kilka najważniejszych punktów, którymi możesz się kierować:

  1. Produkt musi być przydatny. Jak wiadomo- nikt nie kupi rzeczy, której zupełnie nie potrzebuje. Jak wobec tego znaleźć taki produkt?
    • śledź rynek
    • badaj potrzeby ludzi, obserwuj ich zachowania
    • bądź na bieżąco z trendami w internecie- to kopalnia wiedzy o Twoich klientach
  2. Przygotuj dobrą promocję. Przede wszystkim bądź tam gdzie są klienci, zaoferuj im atrakcyjną cenę oraz zniżki, spraw, żeby polecali Cię znajomym. Tutaj ponownie muszę wspomnieć internecie jako najbardziej przydatnym narzędziu 😉 Jeśli będziesz wiedzieć co dociera do Twoich odbiorców, co ich bawi, jakie profile śledzą na Facebooku to będziesz potrafił stworzyć idealną reklamę, która sama zacznie się rozprzestrzeniać. Zupełnie jak reklamy viralowe, o których wspominałam już w tym poście.
  3. Sprawdzaj reakcje na produkt. Poproś klientów o opinie.
  4. Stale optymalizuj produkt. Dostosowuj go do klientów, ale pamiętaj, że to co Tobie wydaje się świetnym rozwiązaniem nie musi być istotne dla Twojego klienta. Dlatego warto stosować się do punktu nr 3.
  5. Dalej bądź na bieżąco z trendami żeby skutecznie ulepszać swoją ofertę.

Jeśli zastosujesz powyższe metody, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twój produkt sam będzie się sprzedawał. Są to konkretne wskazówki, które może wykorzystać każdy, jeśli tylko dobrze wykorzysta zasoby i możliwości internetu i social mediów. Śledź swoich klientów, obserwuj ich na Facebooku, Instagramie, Twitterze. Dzięki wiedzy o ludziach nie będzie potrzeby działania po omacku. Twoja reklama od razu trafi w sedno i przyniesie sukces Twojemu produktowi.

Możecie poznać te metody w praktyce w książce „Growth hacker marketing. O przyszłości PR, marketingu i reklamy” Ryana Holiday’a. Polecam serdecznie jeśli chcecie zobaczyć, jak robią to wielkie marki.

wzór studio graficzne - reklama logo

Blog Konkret Marketing wspiera graficznie

Logo studio graficzne Wzór