Branding personalny w modelingu


Kiedyś marka kojarzyła się tylko i wyłącznie z firmą i znakiem towarowym. Jednak lata rozwoju i dynamicznych zmian w zakresie biznesu pokazały, że marka może odnosić się również do jednej, konkretnej osoby. Tak powstała marka osobista. Pojawia się pytanie, czy faktycznie warto inwestować swój czas w jej tworzenie? Czy personal branding przynosi rzeczywiście efekty? Jaka jest jego rola w modelingu? Jeśli jesteście zainteresowani tym tematem, to zachęcamy do przeczytania artykułu!

Personal Branding – ale, że o co chodzi?

Jeszcze kilkanaście lat temu ciężko byłoby znaleźć osobę, które spotkała się z definicją tego zwrotu. Teraz jest zupełnie inaczej. Jak pokazują badania przeprowadzone przez Premium Consulting na początku 2019 roku, aż 94,1% Polaków ma świadomość istnienia pojęcia personal brandingu. Jest to zaskakująco wysoki wynik! We współczesnym świecie, pełnym informacji, ludzi, przepychu i ogromnej ilości bodźców marka osobista daje możliwość wyróżnienia się w tłumie. Przyczynia się do budowania zaufania wśród odbiorców i wiarygodności. Ludzie nie lubią kopii innych. Liczy się oryginalność i to, co wyjątkowego możemy zaoferować innym osobom.

Co ciekawe, termin personal brandingu powstał już w 1997 roku. Jego autorem jest Tom Peters, który opublikował swoją koncepcję po raz pierwszy w książce „The Brand Called You”. Wysnuł w niej wniosek, że marka, to tak naprawdę każdy z nas. Bez względu na to, czym się zajmujemy i jakie stanowisko obejmujemy. Marka osobista to po prostu to, co myślą o nas inni. Ich zdanie na nasz temat oraz wszystkie komentarze wypowiadane odnośnie do naszej osoby.

Silna marka osobista – czyli jaka?

Pojawia się pytanie, jaka powinna być marka osobista, by przynosić nam wymierne korzyści i przyczyniać się do rozwoju naszej firmy czy kariery. Przede wszystkim warto na spokojnie zastanowić się, kim jesteśmy i na czym nam tak naprawdę zależy. Choć brzmi to górnolotnie, to najważniejsze, by być autentycznym. Nikt nie będzie chciał decydować się na współpracę z osobą, która tworzy wokół siebie niespójny przekaz lub po prostu kłamie. Jeśli kreujesz się na specjalistę w dziedzinie języka, nie możesz publikować wpisów z błędami. W przypadku dietetyka niemile widziane będzie promowanie jedzenia codziennie w fast foodach. Trzeba być profesjonalnym, ale jednocześnie szczerym w przekazie! Ludzie to czują i doceniają!

Personal branding w modelingu – czy ma w ogóle znaczenie?

Prawda jest taka, że ma on znaczenie w każdym zawodzie. W końcu świadczy o tym, jak widzą nas inne osoby. Wpływa na to, czy jesteśmy postrzegani jako osoba profesjonalna, której można zaufać. Nie jest zaskoczeniem fakt, że firmy oraz inni ludzie wolą decydować się na współpracę z rzetelnymi wykonawcami. Tak samo jest w przypadku modelingu. Modelka ciesząca się dobrą opinią, będzie częściej zapraszana do kampanii reklamowych. Producenci będą mieli pewność, że mogą na nią liczyć i że wywiąże się ze swoich zobowiązań. Dodatkowo w personal brandingu warto postawić na oryginalność. W modelingu dobrze jest się czymś wyróżniać. Na rynku jest wiele modelek, które swoje słabości przerobiły w atuty. Idealnym przykładem jest Winnie Harlow, która cierpi na bielactwo nabyte, a bierze udział w pokazach takich marek jak Victoria Secret.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]