Gdy to klienci piszą reklamy – jak wykorzystać User-Generated Content?


Ty stwórz konkurs na hasło lub zdjęcie. Twoi klienci dostarczą Ci dziesiątki gotowych pomysłów marketingowych. Czy już wiesz, na czym polega User-Generated-Content?

Recenzje – oddaj głos swoim klientom!

Recenzje są jednym z najskuteczniejszych sposobów na przekonanie niedecydowanych do zakupu. Możesz o nie prosić lub zachęcić użytkowników, by sami je dodawali.  Jak?

  • Poprzez obecność firmy w serwisach, w których można wystawiać oceny;
  • automatyczny mailing po skorzystaniu z usługi informujący o możliwości wystawienia oceny;
  • ułatwienia, rabaty dla blogerów i influencerów, zachęcające do dzielenia się opinią na kanałach.
  • Śledzenie opinii o marce w social-mediach i szybka reakcja, podawanie dalej contentu, w którym pada nazwa marki (np. z pomocą e-Rzecznika).

Z danych agencji marketingowych wynika, że według 48 proc. marketerów content generowany przez użytkowników daje marce „ludzką”, bardziej przyjazną twarz. Widać to szczególnie przy okazji recenzji. O ile dawniej po treści użytkowników sięgały raczej marki lifestylowe, dziś korzysta z nich nawet przemysł czy sektor SaaS.

Pozwól stworzyć klientom zdjęcia i grafiki

Dobrym przykładem są gazety papierowe, które proszą użytkowniczki o zdjęcia z najnowszym numerem pisma. Takie wystudiowane fotografie znad basenu lub przy kawie zalewają kanały social-media tytułu, który tym samym otrzymuje darmowe treści (którymi następnie może się dzielić).

Takie inicjatywy mogą też mieć formę konkursu na koncepcję reklamy czy kreatywne wykorzystanie produktu. Jeśli wśród przesłanych propozycji faktycznie znajdzie się dobry pomysł na kampanię, możesz zyskać naprawdę sporo. W międzyczasie pomysły użytkowników zapewnią darmowy content i promocję.

Jeśli konkurs polega na przerabianiu grafik czy zdjęć, możesz ułatwić to za pomocą prostych narzędzi graficznych na stronie lub w aplikacji.

Hasło reklamowe, które dostajesz za darmo

W konkursach na hasło reklamowe biorą udział zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy. Nawet spora nagroda kosztuje zazwyczaj mniej niż zlecenie hasła profesjonalnej agencji. Przy okazji możesz zyskać też fanów w social-mediach i więcej odsłon, np. prosząc, by hasło zostało zaproponowane na profilu lub wgrane przez stronę. Wygrani prawdopodobnie chętnie pochwalą się wyróżnieniem, dodatkowo rozpowszechniając informacje o Twojej marce w sieci.

Darmowe treści viralowe, czyli potęga social-media

Na koniec najpopularniejszy ostatnio User-Generated-Content, czyli treści w social-mediach. Możliwe, że na Instagramie lub Twitterze co jakiś czas pada nazwa Twojej marki. Jeśli zostaniesz oznaczony w takim poście lub użytkownik użyje odpowiedniego hasztagu, otrzymujesz darmową reklamę.

Najsprytniejsi automatycznie umieszczają treści oznaczone firmowym hasztagiem np. na stronie firmy lub na stronie wybranej kategorii internetowego sklepu. To poprawia również pozycję w wyszukiwarce, bo strona otrzymuje stały zastrzyk darmowego contentu.

Wszystko to pod warunkiem, że stworzysz odpowiedni hashtag i zaznaczysz swoją obecność w social-mediach. Jeśli nie wiesz, jak do tego podejść, chętnie weźmiemy to na siebie.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]