Ile wydawać na Google Ads, żeby zarabiać?


Google Ads to jedna z najszybszych form pozyskiwania zamówień przez sklepy internetowe. Co za tym idzie roztacza przez reklamodawcami sieć możliwości i możliwość szybkiego rozwoju. Jednak  Wiele firm wpada w pułapkę, którą oferuje ta forma reklamy. Zaczyna wydawać coraz więcej, a koszty pojedynczego kliknięcia zaczynają niepokojąco rosnąć. Gdzie jest granica? Ile wydawać na reklamy Google Ads, żeby nie stracić?

Wszystko zależy od skali działalności biznesu i możliwości budżetowych. Wiadomo, że mniejsze firmy będą mogły bazować na dużo niższych założeniach finansowych niż wielkie korporacje. Sklepy działające lokalni również mogą zacząć od znacznie skromniejszych kwot, bowiem zasięg kampanii ma znaczny wpływ na jej koszt.

Teoretycznie rozpoczynając kampanie reklamowe w Google Ads można działać na dowolnym budżecie, jednak w praktyce zbyt małe nakłady finansowe nie zapewnią nam widoczności, więc przeznaczone na nie środki będą kolokwialnie rzecz ujmując przepalane. Co musimy uwzględnić planując tego typu wydatki? Budżet generowany przez kreacje reklamowe oraz koszt przygotowania i obsługi Google Ads przez specjalistę lub profesjonalną firmę. Zwykle podejmując taka współpracę, osoba zarządzająca kampanią będzie w stanie oszacować jakie środki będą konieczne, żeby zapewnić nam widoczność na poszczególne frazy analizując aktywną kongruencję.

Jakie są dostępne modele rozliczeń w Google Ads

Dobrze dobrany model rozliczenia za reklamy w Google Ads zagwarantuje nam możliwie najniższe stawki w stosunku do efektywności danych kreacji. Model najodpowiedniejszy dla naszego sklepu będzie w stanie wybrać osoba mająca doświadczenie w prowadzeniu kampanii Google Ads. Jednak warto mieć wiedzę, jakie formy rozliczenia są dostępne. Popularny jest model CPC, w którym reklamodawca płaci za każde kliknięcie. Umożliwia on duże zasięgi kampanii, jednak nie zawsze przekłada się to na konwersje. Najbardziej zasięgowy jest rodzaj CPM, który opiera się na płatności za 1000 wyświetleń. Taki rodzaj najlepiej sprawdza się w kreacjach wizerunkowych, bowiem zapewnia dużo kontaktów z reklamą, ale często nie przykłada się na reakcję użytkowników.

CPA jest formą rozliczania się konwersję, gdzie osoba tworząca kampanie określa maksymalny budżet, który jesteśmy w stanie zapłacić za jedną akcję. To najczęściej stosowane modele rozliczania. Istnieją jeszcze takie formy jak CPV (dla kampanii video), czy ROAS (automatycznie optymalizująca stawki). Pamiętajmy, żeby wyciągać wnioski z nagłych wzrostów stawek i nie inwestować na ślepo kolejnych nakładów , jeśli wyniki nie są zadawalające. Nie znaczy to, że mamy po wpływem impulsu wyłączać kampanie, jednak środki przeznaczane na reklamy w Google Ads powinny być proporcjonalne do osiąganych wyników sprzedażowych. Dlatego, jeśli efektywność działań spada powinniśmy natychmiast reagować analizując powody i optymalizując kampanie.

Google Ads to niezwykle ważny kanał reklamowy biznesów e-commerce. Odpowiednio zarządzane kampanie oparte na długofalowej strategii pozwalają na szybki rozwój sklepów internetowych.  Pamiętajmy, jednak że każdy solidny plan marketingowy powinien skupiać się na wielu kanałach, bowiem opieranie sprzedaży wyłącznie na jednym sposobie dotarcia do użytkowników jest bardzo ryzykowane dla stabilności sklepu.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]