Jak pisać teksty, żeby były skuteczne


Pisanie tekstów wydaje się sprawą dziecinnie prostą. Ogromna liczba stron internetowych, blogów sprawia, że jest duże zapotrzebowanie na nowe teksty o rozmaitej tematyce. Zachęca to liczne osoby, aby spróbować pracy copywritera. Czy naprawdę wystarczy napisać kilkaset słów na dany temat, aby tekst był wartościowy? Nic bardziej mylnego. Przedstawimy więc kilka rad, co zrobić aby napisane teksty były skuteczne.

Pisanie i promocja

W artykule tym nie będziemy zajmować się tekstami informacyjnymi, których celem jest po prostu przekazanie jak najbardziej rzetelnie krótszej lub dłuższej wiadomości. Teksty promocyjne mają za zadanie zachęcić do kupowanie danego produktu czy usługi. Zachwalanie danej marki nie może przyjmować formy zbyt nachalnej. Nikt nie lubi bezczelnej propagandy. Tekst powinien posiadać przede wszystkim ciekawy content. Treść tekstu jest niezmiernie ważna z uwagi na zainteresowanie nią czytelników. Dlatego bardzo ważne jest wyrobienie własnego stylu. Copywriterem może zostać osoba z tzw. lekkim piórem, dla której tworzenie nowych tekstów przychodzi bez trudu. Ważne też, aby treść była przekazywana w sposób jasny i przejrzysty. Czytelnik nie może zastanawiać się nad każdym zdaniem, bo prędzej czy później skończy czytanie i nic z niego nie zapamięta.

Kolejnym czynnikiem, który ma wpływ na jakość tekstu jest stosunek zawartości informacji w danej treści. Nikt nie lubi czytać tzw. wydmuszek. Dodatkową kwestią, nie związaną bezpośrednio z warsztatem pisarskim jest wiedza na temat, na który piszemy. Zawsze lepszy jakościowo będzie tekst eksperta niż laika.

Pisanie i SEO

Algorytmy Google, które od kilku lat pozycjonują strony na podobnych zasadach preferują witryny z dobrym jakościowo contentem. Dotyczy to wszystkich treści na niej zawartych. Jednak największy wpływ na dobre pozycjonowanie ma czytelność tekstu, skutecznie dopasowana do standardów SEO.  Przede wszystkim tekst powinien być podzielony na akapity, które powinny być poprzedzone śródtytułami. Ważne też, aby tekst nie zawierał za dużo długich i złożonych zdań, także tych w formie biernej. Należy także zwracać uwagę na drobne niuansy takie jak np. słowa łączące (tzw. transition words). Tylko tekst, który spełnia wszystkie powyższe wymagania będzie w pełni skuteczny przy pozycjonowaniu.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]