Jakie błędy najczęściej pojawiają się w copywritingu, czyli uważaj na teksty.


Wydawać by się mogło, że pisanie tekstów to nic trudnego. Przecież wystarczy mieć komputer, program do edycji tekstów i dobrą „gadkę”. Nie trzeba specjalnie inwestować, oprócz swojego wolnego czasu. Okazuje się jednak, jak się za to zabierzemy, że jest całe mnóstwo zasad, których należy przestrzegać. Oczywiście, jeżeli nasze teksty mają być skuteczne marketingowo, profesjonalne a także wpływające pozytywnie na wizerunek marki. Zobacz, jakie zasady rządzą światem słowa marketingowego:

  1. Do kogo chcemy trafić?

Należy zastanowić się, do kogo kierujemy nasze słowa. Inaczej przecież pisze się do przedsiębiorców, inaczej do młodzieży, a zupełnie innym językiem na przykład do grupy prawników. Tak samo branża wymusza konkretne słownictwo. To ważne nie tylko z powodu tego, żeby być dobrze zrozumianym, ale też pozytywnie odebranym.

  1. Unikatowość tekstu.

Jest to ważne nie tylko z powodu atrakcyjności tekstu i ewentualnych praw autorskich. Chodzi również o pozycjonowanie. Algorytm Google ceni sobie bardzo teksty unikatowe. Ważne jest także wplatać w nie słowa kluczowe w różnych odmianach. Chodzi o jakość tekstu, a nie tylko o ilość, o czym często zapominają copywriterzy, którzy dostają wynagrodzenie w zależności od długości tekstu.

  1. Znajdź dobre źródło informacji.

Copywriter powinien potrafić wyszukać sprawdzone informacje w Internecie i nie tylko. Informacja to narzędzie pracy osoby piszącej. Nie można mijać się z prawdą, nawet jeśli piszemy o rzeczach, na których się nie znamy, trzeba zatem się cały czas uczyć. Dobrze jest podać co jakiś czas dane statystyczne, przykłady jakiegoś zjawiska, odwołać się do badań naukowych. Jednocześnie, żeby nie zanudzić czytelnika trzeba opisać jakieś ciekawostki. Wszystko to wymaga konkretnej wiedzy i informacji z branży.

  1. Konstrukcja tekstu.

Tekst marketingowy, który ma, oprócz walorów wizerunkowych również pozycjonować musi być napisany według konkretnych zasad. Bloki tekstu nie mogą być za długie, należy stosować śródtytuły, akapity. Dobrze odbierane przez czytających są też wypunktowania, wyróżnienia tekstu. Lepiej odbieramy teksty, które są wizualnie lekkie, duże bloki tekstu nas zniechęcają.

  1. Uważaj na wydmuszki.

Chodzi o słowa, które nic nie znaczą, popularne, stosowane wszędzie frazesy, które zniechęcają klientów. Zwłaszcza istotne jest to w ofercie, opisie produktu. Zamiast całego szeregu przymiotników warto zastosować konkretne zalety dla użytkownika. Klienci nie lubią opisów w stylu: innowacyjny, jedyny w swoim rodzaju, nowoczesny, unikatowy, modny. Wolą sami zadecydować, czy coś jest modne. To tak, jak rekruter w każdym CV czyta, ze kandydat jest kreatywny, szybko się uczy i potrafi pracować w zespole. Omija te hasła wzrokiem i szuka czegoś, co powie mu jaki kandydat jest naprawdę.

  1. Nie lej wody.

Wszyscy to znamy – trzy strony tekstu, a treści na pięć zdań. W czasach, kiedy piszący zarabiają od długości tekstu wiadomo, że zależy im na objętości. Żeby jednak tekst miał sens, był ciekawy, trzeba umieć zawrzeć w nim odpowiednią ilość treści. Zawsze warto sprawdzić temat w Google, dodać jakieś dane, ciekawostki, przykłady.

  1. Właściwa komunikacja.

Nie należy być oderwanym od rzeczywistości, od odbiorcy. Ważne jest, żeby kierować się bezpośrednio do niego, potrafić nawiązać do jego doświadczeń, przemówić właściwym językiem. Trzeba umieć pobudzić wyobraźnię. Jeżeli to osiągniesz, Twoje teksty będą lepiej odbierane.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]