
Marketingowe rozwiązania widoczne w komunikacji internetowej trochę się zmieniły z uwagi na pandemię koronawirusa. Widać to na takich serwisach biznesowych jak choćby LinkedIn. To miejsce typowo biznesowych spotkań oraz wymiany informacji na temat prowadzenia działalności gospodarczej, a także drogi zawodowej. Zawsze było ono bardzo ważne dla wielu inwestorów. Z dużym zaciekawieniem śledzi się tutaj tematy podejmowane przez użytkowników. Interesujące jednak jest to, jak bardzo koronawirus wpłynął na kwestie tu dyskutowane.
Pokazują to zresztą dobitnie dane statystyczne. Okazuje się, że w styczniu przodującym tematem był marketing i promocja, a także funkcjonowanie liderów. Luty niewiele tu zmienił, ale diametralny zwrot widać już w marcu. Na pierwszym miejscu jest właśnie koronawirus. Marketing z kolei spadł na trzecie miejsce, a to jak być liderem na miejsce piąte. Oczywiście ma to bardzo duże znaczenie nie tylko i wyłącznie w sferze społecznej i poznawczej. Wiadomo przecież, że serwis LinkedIn wykorzystywany jest przez firmy, które posiadają tu swoje witryny firmowe. To, co tam się zamieszcza, ma duże znaczenie dla wizerunku.
Jak zmienić aktywność na LinkedIn?
Kluczowe znaczenie, więc w sferze promocyjnej i marketingowej będzie mieć to, w jaki sposób obecnie w dobie pandemii powinniśmy się komunikować na tym serwisie. Jak uważają powszechnie analitycy oraz inni inwestorzy z dużym doświadczeniem w publikowaniu tu treści, aby zapewnić sobie generowanie większego zaangażowania na naszej Company Page, trzeba nieco zmodyfikować tu metodę działania. Trzeba się nieco przekwalifikować w myśleniu. Warto tu rozważyć zmiany w komunikacji i przede wszystkim nie pisać tylko i wyłącznie o swoich produktach lub usługach oraz ich zastosowaniu w praktyce albo, chociażby o testimonialsach.
Jakie tematy podejmować na LinkedIn?
Tak więc w praktyce zgodnie z rekomendacjami najlepszych analityków, warto wybierać tematy jak najbardziej aktualne właśnie w kontekście koronawirusa. Dobrze jest podejmować wątki takie jak realizacja zadań w pracy zdalnej. Tu przecież zmieniło się bardzo dużo i to w przypadku bardzo wielu podmiotów gospodarczych. Dobrze jest analizować takie kwestie jak pozytywne podejście do tej formy pracy pomimo wcześniejszych złych rokowań. Poza tym, tematem, który na pewno się sprawdzi, będzie zarządzanie kryzysowe, które było bardzo istotną kwestią w przypadku wielu dużych konsorcjów, ale także zwykłych firm produkcyjnych, nawet tych małych. Popularnym wątkiem jest także dystans społeczny, ale także współpraca online podejmowana coraz częściej pomiędzy różnymi kontrahentami. Warto też zaproponować tematy takie jak nauka online, która przecież również dotyczy wielu przedsiębiorców, którzy muszą pracować zdalnie i jednocześnie przebywać w domu z dziećmi, które także uczą się poprzez internet.
Podziel się swoimi doświadczeniami zawodowymi
Jednym z lepszych rozwiązań jest jak największe otwarcie wobec innych użytkowników. Aby dać znać o swojej aktywności i zaangażowaniu w dobie kryzysu, warto tu podzielić się po prostu swoimi doświadczeniami z innymi. Takie typowo ludzkie i humanistyczne podejście jest perfekcyjnym rozwiązaniem marketingowym i będzie pozytywnie wpływać docelowo na nasz wizerunek w dobie pandemii. Można tu, więc napisać o tym, jaki koronawirus miał wpływ na nasz biznes oraz jego prowadzenie. Można tu wspomnieć, w jakiej kondycji jest nasza firma oraz jakie były negatywne i pozytywne następstwa pracy zdalnej. Warto tu podzielić się spostrzeżeniami takimi jak obsługa klientów albo też odwołania spotkań na żywo. Warto też tu przeanalizować oprogramowanie, które wykorzystujemy do pracy zdalnej. Dobrym komunikatem na pewno będą też rady, jak skutecznie zapewnić spójne działanie zespołu pracowników. Nie zaszkodzą też osobiste komentarze na temat pandemii.