Marketing wartości, jakie daje korzyści?


Każda marka prowadzi swój marketing tak, żeby podkreślić korzyści, każdy wie, że to właśnie one powodują, że klienci kupują. Jednak obecnie idziemy krok dalej. Marketing korzyści sprzedaje, natomiast marketing wartości powoduje, że zamiast klientów, mamy wyznawców. Być może brzmi to górnolotnie, ale to marzenie każdej marki. Mieć stale powiększające się grono konsumentów, które jest wierne i autentycznie uosabia się z naszą marką. Dzięki marketingowi wartości możemy to osiągnąć.

Propozycja wartości.

Czyli z angielskiego value proposiotion. To nic innego jak lista wartości, jakie Twoja marka przedstawia z perspektywy klienta. Jest to jednocześnie lista powodów, dla których klient ma kupić od Ciebie a nie od konkurencji.

I trzeba tu od razu zaznaczyć, że dla Twoich kontrahentów istotne  wartości mogą być bardzo różne – od rzeczy bardzo konkretnych jak darmowa wysyłka, sprawna obsługa klienta. Do bardziej emocjonalnych jak wygoda, ekologia, wartości, którymi kieruje się marka w swoich działaniach.

Najważniejsze jest sprecyzowanie jakie wartości, które przedstawia Twoja marka, Twój produkt czy usługa będą istotne dla Twojej grupy docelowej odbiorców. To Ty musisz to zaplanować, żeby móc prowadzić marketing wartości. Musisz zwrócić na to uwagę przy planowaniu kampanii reklamowej, całej strategii marketingowej, przy tworzeniu strony internetowej, a nawet planując obecność w mediach społecznościowych.

Jak sprawić, żeby marketing wartości był doskonały?

Tutaj musi nastąpić kilka czynników, które przeanalizujesz.

  1. Czy Twoja propozycja jest dopasowana do Twoich odbiorców?

Zastanów się, ile wiesz, o Twoich odbiorcach. W jaki sposób spędzają wolny czas, co lubią, jakimi samochodami jeżdżą, czy mają dzieci. I, najważniejsze, jakimi wartościami kierują się w życiu. Rzadko zdarza się, że w życiu kierujemy się innymi wartościami niż podczas podejmowania decyzji zakupowej. Jeżeli dla kogoś ważna jest ekologia, to będzie wracał uwagę, czy Twoje produktu są zapakowane w papier czy w folię. Postaraj się przedstawiać takie wartości, jak cenią sobie Twoi klienci.

  1. Czy tego spodziewają się Twoi klienci?

Jest obecnie pewien standard, do którego klienci zdążyli się przyzwyczaić. Darmowy zwrot w ciągu 14 dni, bezpłatna wysyłka powyżej jakiejś kwoty, czy możliwość zadawania pytań w wygodny sposób. Jeżeli klient spodziewa się, że w Twoim sklepie funkcjonują takie zasady, jak wszędzie, albo jak oświadczasz w reklamie, a potem ich nie otrzyma – będzie bardzo rozczarowany. Postaraj się, żeby klient dostał wszystko, czego się spodziewa.

  1. USP, czyli unikalna propozycja sprzedaży.

Pomyśl, jeżeli klient będzie widział, że proponujesz mu tylko to, co wszystkim, nie zaprzyjaźnicie się. Chodzi o to, żeby zaproponować klientowi coś specjalnie dla niego. Oferta, którą otrzymuje dlatego, że zrobił już jakąś ilość zamówień, albo że osiągnęły one pewną kwotę. Taki bonus dla stałego odbiorcy. To musi być jednak coś, czego klient nie dostanie nigdzie indziej. Musi to być również coś wartościowego dla niego, nie po prostu rabat -10%, który otrzymuje się wszędzie, tylko spersonalizowany gadżet dla konesera.

  1. Zastosuj niepowtarzalną kompozycję wartości.

Przeanalizuj, czego brakuje u konkurencji, zobacz na co narzekają jej klienci. Zastanów się, jak możesz to zrobić lepiej. Stwórz taką kompozycję wartości, jakiej nikt nie ma. Wtedy wyjdziesz trochę przed szereg.

  1. Spraw, żeby wartości, jakie dajesz były dla klienta jasne.

Twoja propozycja wartości powinna być prosta, dostępna dla każdego, łatwa do zrozumienia i zastosowania. Nieraz spotykamy przecież jakieś skomplikowane warunki, które trzeba spełnić, żeby uzyskać korzyść, wtedy klient się zniechęca. Prosto znaczy uczciwie.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]