Promowanie marki w social mediach

Promowanie marki w social mediach

Promowanie marki w social mediach to jeden z obecnie najpopularniejszych sposobów na pozyskiwanie nowych klientów, budowanie z nimi długotrwałych i pozytywnych relacji czy też własnego wizerunku w sieci. Nie ma tutaj znaczenia czy przedsiębiorstwo jest dużym międzynarodowym koncernem czy też małą lokalną firmą, zarówno dla jednej jak i dla drugiej firmy promowanie marki w social mediach to bardzo duża szansa. Bycie widocznym w mediach społecznościowych jest czystym zyskiem, dlatego też warto wziąć je pod uwagę planując działania promocyjne. W jaki sposób można promować się w mediach społecznościowych?

Promowanie marki w social mediach – jak to robić?

Promocja firmy w social mediach

Sposobów na promowanie marki w social mediach jest wiele. Poniżej znajduje się kilka wybranych wskazówek.

  • Warto pokazać się lokalnie – wiele firm dąży do tego by osiągnąć sukces na arenie krajowej, oczywiście to bardzo duże ambicje, które niestety zwykle są nieuzasadnione, ponieważ możliwości jakie ona obecnie posiadają nie dadzą takich realnych szans i owa firma zginie w gąszczu swojej dużej konkurencji. Warto więc na początku skupić się na rynku lokalnym i to właśnie na nim prowadzić głównie swoje działania.
  • Warto założyć profil w Google Moja Firma – posiadanie wizytówki Google to świetny sposób, na pokazanie się klientowi. Po wpisaniu przez niego określonej frazy kluczowej pojawi się właśnie wizytówka firmy, która zawiera wszystkie podstawowe informacje, takie jak nazwa, adres, godziny otwarcia, a nawet opinie innych klientów. Dzięki takiej wizytówce możliwe będzie zwiększenie swojej rozpoznawalności w sieci.
  • Warto prowadzić dialog – promowanie marki w social mediach to świetny sposób na prowadzenie dialogu z klientem. Działania podejmowane w mediach społecznościowych właśnie nie powinny być prowadzone w postaci monologu. Opłaca się angażować swoich potencjalnych klientów w rozmowę, by móc śledzić ich komentarze i to jakie informacje się w nich pojawiają. Dzięki nim możliwe będzie sprawdzenie czy, aby na pewno klient jest zadowolony z czynności jakie podejmuje firma czy może powinna coś ona zmienić.
  • Bezpośrednie docieranie do klienta – coraz częściej w social mediach można zobaczyć następujące pytania „czy zna ktoś najlepszego…” albo „gdzie kupię…”. Pytania te to świetna okazja dla firm do nawiązania bezpośredniego kontaktu z klientem, który poszukuje danej usługi lub produktu, który firma może mu zaoferować. Działania takie nazywane są social sellingiem, jest to bardzo dobra forma promocji oraz pokazanie jak bardzo firma angażuje się w swoje działania.
  • Kluczem do sukcesu jest systematyczność i konsekwencja – promowanie marki w social mediach wymaga systematyczności i konsekwencji. Powinny więc one, już na samym początku, zostać dokładnie zaplanowane. Regularne działania w social mediach pokazują klientom, że marce zależy na budowaniu pozytywnego wizerunku i pozyskiwaniu nowych odbiorców. Social media najczęściej dają szanse na sprawdzenie statystyk i pozyskanie informacji jak przebiegają owe działania oraz z jakim skutkiem. Warto więc je kontrolować.

Promowanie marki w social mediach a skuteczna agencja marketingowa. Jak ją znaleźć?

Jak znaleźć agencję reklamową do promowania marki

Agencji marketingowych na rynku jest bardzo dużo, jednak nie każda z nich jest tak samo skuteczna. Na co więc zwrócić uwagę przy wyborze agencji? Jest kilka aspektów, które powinny zostać wzięte pod uwagę:

  • Rekomendacje – przede wszystkim warto zwrócić uwagę, jakie opinie posiada dana agencja w sieci. to już na samym początku powinno dać obraz jej działania. Warto też zapytać znajomych lub bliski, może ktoś z nich korzystał już z oferty jakiejś agencji i będzie w stanie ją polecić. 
  • Portfolio – portfolio świetnie sprawdzi się do zobaczenia jak do tej pory radziła sobie agencja w swoich dotychczasowych działaniach. Można tam sprawdzić jakie projekty realizowała, z jakim skutkiem, dla jakich klientów i tak dalej. Jeśli znajdą się wśród klientów agencji znane marki, może to świadczyć o jej profesjonalizmie i renomie.
  • Budżet – warto też wziąć pod uwagę budżet jaki będzie możliwy do przeznaczenia na owe działania. Odpowiednio ustalony budżet pozwoli też kontrolować wydatki.

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]