Skuteczna agencja marketingowa. Jak ją znaleźć?


Agencje marketingowe oczywiście ogłaszają się w wielu miejscach. Prowadzą marketing swoich usług różnymi kanałami. To jest bardzo dobre, ponieważ możemy od razu zobaczyć jak skuteczne są ich działania. Im więcej słyszymy o danej agencji, tym lepiej potrafi ona przeprowadzić kampanię. Można wysnuć wniosek, że im lepiej reklamuje swoje usługi, tym lepiej będzie w stanie zareklamować nasze.
Można sprawdzić na różnych forach branżowych opinie osób, które korzystały z usług agencji opinie o ich działaniach. Czy okazały się skuteczne, jak przełożyły się na działania marketingowe?

 

Jak szukać i na co zwrócić uwagę?

Warto też dowiedzieć się czegoś o swoich potrzebach marketingowych – czy to ma być klasyczna kampania marketingowa, czy może lepszy będzie marketing szeptany? Czy chodzi nam o działania w Internecie, czy właściwsza będzie w telewizji i radio? Kim są nasi odbiorcy, gdzie się poruszają i jak do nich trafić? Musimy przeanalizować swój biznes? Po co, skoro powinna to zrobić agencja? Ponieważ agencje często specjalizują pod kątem prowadzonych działań. Najlepiej wybrać taką, która specjalizuje się w tych, które będą najbardziej pasowały do naszego biznesu.
Jak już znajdziemy kandydata na partnera w marketingu, dobrze jest przyjrzeć się jego firmie. Warto zwrócić uwagę na kilka aspektów:

skuteczna agencja seo

Kontakt.

Nie muszę chyba mówić, że to kluczowe we współpracy. Kontakt klient-agencja. Na ile elastycznie agencja podchodzi do potrzeb klienta, czy słucha jego pomysłów, na ile jest otwarta na działanie poza schematem. Czy zostanie wyznaczona jakaś osoba, z którą będziemy mogli przeanalizować naszą współpracę, czy będzie to za każdym razem kto inny?

Pracownicy.

Kapitał agencjo marketingowej tworzą ludzie. Czy to są doświadczeni specjaliści? Jaka jest ich wiedza, specjalizacja? Jaka jest ich znajomość branży, jakie zrealizowali kampanie, czy mogą się pochwalić sukcesami? Czy są kreatywni i są w stanie zaproponować Ci unikatowe rozwiązania, dopasowane do Twoich potrzeb? Nie bój się o to pytać, to naturalne, że chciałbyś poznać lepiej ludzi, z którymi będziesz pracować. Jakbyś zatrudniał ich do Twojej firmy, na pewno dokładnie przeprowadziłbyś rozmowę kwalifikacyjną.

 Innowacyjne podejście.

Dobrze jest sprawdzić portfolio agencji, sprawdzić jej poprzednie działania. Nie bójmy się jednak oczekiwać czegoś innego, rozwiązania uszytego na miarę. Na pewno działania dla Ciebie będą się różniły szczegółami od tego, co agencja robiła dotychczas dla innych. Ważne, żeby nie ograniczali się do znanych sobie metod. Najlepiej jest poprosić o okres próbny, zrobić jakąś niedużą kampanię razem, żeby sprawdzić, czy się rozumiecie. Tutaj efekt na pewno będzie inny i nie należy się spodziewać od razu spektakularnego sukcesu, gdyż na to potrzeba czasu. Ważne, żebyś Ty był zadowolony.

Jakość i efektywność.

Nawet najbardziej kreatywna kampania może zostać zepsuta przez proste błędy, niedopatrzenia. Oczywiście, agencja powinna zatrudniać managerów, którzy muszą sprawdzać pracę zespołu. Jeśli będą pojawiały się błędy, to znaczy, że agencja nie potrafi odpowiednio sprawdzić efektów swojej pracy. W końcu nadchodzi ten moment, kiedy powinniśmy dostać analizę efektów kampanii i tutaj musimy zastanowić się, czy osiągnęliśmy założenia. Oczywiście, zawsze może zdarzyć się jakiś procent odchylenia od założeń pierwotnych, ale jeśli jest on niekorzystny przez dłuższy czas – powinniśmy poszukać innego partnera.

Kluczowe w osiągnięciu sukcesu jest odpowiednie sprecyzowanie swoich oczekiwań oraz umiejętność ich egzekwowania. Nie bójmy się sprawdzać swoich kontrahentów, ponieważ to oni są autorami naszego sukcesu.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]