Marketing szeptany stał się ważnym ogniwem współczesnej reklamy. Subtelny przekaz inicjujący rozmowy zaczął przynosić dużo lepsze efekty niż bezpośrednia reklama zachęcająca w sposób agresywny do zakupu. Działania z zakresu buzz marketingu są zwykle jedynie fragmentem większej kampanii contentowej.
Inwestycja w marketing szeptany to możliwość wzbudzenia zainteresowania naszą ofertą, a w efekcie podniesienia wyników sprzedaży. Ponadto tego typu kampanie pozwalają poznać odczucia i opinie internautów oraz są znaczącym wsparcie dla działań pozycjonerskich. W przypadku marketingu szeptanego, podobnie jak działaniach typowo contentowych istotna jest merytoryczna wartość komunikatów, poprawność językowa i stylistyczna wypowiedzi oraz nienachalny kontekst.
Postaw na naturalność
Marketing szeptany jest najbardziej skuteczny, kiedy prowokuje naturalne dyskusje prowadzone przez internautów. Ważną jego formą są też komunikaty, które tworzą autorytety w danej branży lub osoby znane z pierwszych stron gazet. Wytypowanie ambasadorów marki może mieć duże znaczenie w przyśpieszaniu, a nawet inicjowaniu decyzji zakupowych.
Gdzie szeptać o naszej marce?
Ustaliliśmy już, że marketing szeptany jest częścią strategii contentowej i powinno prowadzić go się z dużą ważnością i dbałością o wartość merytoryczną oraz styl publikowanych wypowiedzi. Zastanawiacie się, jednak gdzie prowadzi kampanie buzz marketingowe? W dużym stopniu zależy to od naszej grupy docelowej oraz tego, ze potencjalni klienci związani z naszą branżą mogą bywać. Jednak najpopularniejszymi i najczęściej wykorzystywanymi kanałami dystrybucji treści są m.in. media społecznościowe, fora dyskusyjne, blogi oraz komentarze w serwisach branżowych. Niezależnie od tego, jaką strategię wybierzemy oraz, które kanały dotarcia wykorzystamy, pamiętajmy o jednym. Naszych komunikatów nie powinno kojarzyć się z reklamą w tradycyjnym tego słowa znaczeniu.